» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 12:45
Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150
Autor Wiadomość
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-26, 13:05   

grzybol napisał/a:
nie wiem czy po prostu wal wtedy po dupsku nie dostaje,

No właśnie o to też chodzi, a mimo że wał mam po regeneracji i zrobione tylko klikaset km to słychać jak ten korbowód charakterystycznie napierdala (tzn stuka).

Napisałem w tym temacie, bo już chyba tylko to zostało z możliwych przyczyn słabego wkręcania się na obroty mojego silnika. Silnik mam po kapitalnym remoncie, prawie 1000km nabite, docierany prawidłowo, a po nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów nie wkręca się zbyt żwawo. Zapłon ustawiony 2,75mm, gaźnik 30n3 również(próbowane na różne sposoby), filtr powietrza czysty, świeca ma kolor kawy z mlekiem. Zacząłem szukać wszystkich możliwych przyczyn, no i została 2mm szczelina pomiędzy tłokiem a głowicą.
Nie wiem jak ten silnik reaguje na zmiane tej szczeliny o 0,8mm więcej w stosunku do granic normy (0,9 - 1,2mm). Dlatego też chce coś z tym zrobić, a z kolei obawiam się o ten nieszczęsny wał.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-05-26, 16:50   

adik204, szczelinke musisz poprawic, moim zdaniem bezapelacyjnie, bo moze nie, a moze tak, cos sie stanie i bedziesz na siebie przeklinal. Mz jest produkowana wg. zasady "ordnung muss sein", i bledow montazu (w tym przypadku nie ustawienia poprawnego stopnia sprezania), slabej jakosci czesci, po prostu nie wybacza.

Nie wkrecania sie na obroty szukal bym w gazniku, ale to wowczas gdy poprawisz szczeline miedzy tlokiem a glowiczka. Jak dla mnie, w mieszance brakuje powietrza. Sprobuj skolowac inny gazior, wrzucic i sprawdzic temat. Najlepiej ten 30N2-5 , bo do tych od etz 251, osobiscie przekonania nie mam.

pzdr.
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-26, 18:49   

grzybol napisał/a:
adik204, szczelinke musisz poprawic, moim zdaniem bezapelacyjnie, bo moze nie, a moze tak, cos sie stanie i bedziesz na siebie przeklinal.

Hmm, ale co może się stać, oprucz tego, że straciła trochę kompresję = moc?

grzybol napisał/a:
Jak dla mnie, w mieszance brakuje powietrza. Sprobuj skolowac inny gazior, wrzucic i sprawdzic temat. Najlepiej ten 30N2-5 , bo do tych od etz 251, osobiscie przekonania nie mam.

Testowane na 2 gaźnikach 30n3, a ten co mam teraz pochodzi z etki o bardzo małym przebiegu. A powietrzem w gaźniku też się bawiłem, niebyło różnicy jeżeli chodzi o szybkość wkręcania się na obroty.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
kotek34 


Motocykl: MZ TS 150 M72 K750
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 60
Skąd: k/Zywca
Wysłany: 2009-05-26, 20:07   

Tez dzisiaj zmierzylem ta szczeline i tez mam w tym miejscu 2mm, podkladki pod glowica nie moge usunac bo glowica jest krzywa troche i bez uszczelki ucieka kompresja a kazdą jedna np. preszpanowa od razu wydmuchuje. Obecnie mam taki krazek aluminiowy i trzyma. Predzej pod cylindrem moglbym sprobowac zmienic, ale nie pamietam jaka tam jest gruba. Tez mam korbe po regenracji i nakrecone jakies 2k km. I tez w silniku mi ten wal tak klepie dziwnie, ale ogolnie to motor chodzi OK. Nie wiem co o tym myslec.

Kolego jesli mozesz napisz, jak zmiejszysz ta szczeline czy poprawilo sie cos.
 
     
D.J. 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Jankowice
Wysłany: 2009-05-28, 23:01   

kotek34 napisał/a:
bo glowica jest krzywa troche
to proponuję splanować. Nas pewno pomoże i na pewno nie będzie dmuchać.
 
 
     
j3drus 


Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Rzeszów-okolice
Wysłany: 2009-08-06, 19:36   

Mam pytanie odnośnie tych pomiarów. Ten drut powinien być włożony bliżej otworu na świecę czy bliżej gładzi cylindra??
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/31965
 
     
Zimny_5 


Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Wronki
Wysłany: 2009-08-06, 19:46   

Bliżej gładzi cylindra.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/61091
http://www.dailymotion.pl/Zimny_5/video/16772822
 
 
     
j3drus 


Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Rzeszów-okolice
Wysłany: 2009-08-06, 21:48   

Więc jest ok wyszło 0.9mm :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/31965
 
     
Nicolas905 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-04-26, 13:36   

Odkopie temat koledzy ile wynosi poprawna szczelina między tłokiem a głowica w MZ TS 125???
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 305
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-04-26, 19:22   

Nie jest to w zaden sposob precyzowane, poza konbinowaniem z uszczelkami pod cylkiem nie masz mozliwosci regulacji wiec dajac seryjna uszczelke, ktora jest bardzo cienka (0.2mm) jest zawsze OK.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Nicolas905 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-04-26, 22:08   

Mam kupiony zestaw uszczelek więc dam tylko uszczelkę według twojej porady, smarować dodatkowo uszczelkę jakimś silikonem lub uszczelniaczem czy jest to zbędne i wystarczy sama uszczelka ?
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 305
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-04-26, 22:13   

Jesli przylgnia jest ok to smarowac nie trzeba.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14